Lidský mozek funguje pořád stejně, takže už nemusíte vymýšlet nic nového. Což je právě ten důvod, proč vyzkoušet trendy 2024. Dozvíte se, jak psát texty a vylepšíte svůj copywriting. Už dávno totiž nestačí, když slepě následujete poučky a řídíte se jimi do poslední čárky. A nepomůže vám ani AI. Proto vám dneska doporučím několik tipů, díky kterým zlepšíte svůj copywriting, a navíc potěšíte čtenáře.
#1 Na nic si nehrajte, Hollywood je v USA
Už je to fakt nuda. Za sebe mohu říct, že to je klišé. Pokud nejste korporát, který potřebuje udržet svoji tonalitu a vystupování na uzdě, zapomeňte na persony, na tonalitu, na to, jak vypadáte, jestli jste dost rázní, dost vtipní, dost drsní, dost voprsklí. Fakt ne! Buďte prostě sami sebou. V případě copywriterů, buďte svými klienty. Ale nevymýšlejte něco jenom proto, aby to nějak vypadalo. Dá to fakt práci a žádný velký příliv nových zákazníků vám to stejně nepřinese.
#2 Nepřehánějte, nejste Horst Fuchs
Lidi už jsou otrávení ze všech těch 2v1. super, extra, hyper, mega, nej a všech nejdokonalejších výrobků na světě. Navíc je to v podstatě lež jako věž. Nikdy nebudete nej a někdo od vedle je možná víc hyper, a ani o tom nevíte. Nechlubte se, když nemáte čím. Radši uveďte konkrétní informace, které pohladí duši i srdce. Protože kdo by nechtěl…
- buchty jako od babičky,
- čerstvě nadojené mléko od kraviček z farmy,
- měkoučké ponožky z ovčí vlny, které zahřejí i v třeskutých mrazech.
Nemusíte bejt hyper, aby vás měli rádi.
#3 Nepřekrucujte fakta, nejste iluzionista
Na co jsem fakt alergická, tak to je překrucování pravdy, abyste uspokojili právníky a vytřískali na tom miliony. Jako jídlo BEZ cukru, který sice neobsahuje TEN bílý cukr, zato v něm jsou hektolitry kukuřičného sirupu a umělých sladidel, takže si kromě obezity a hladu koupíte ještě cukrovku. Prostě mluvte pravdu a nic než pravdu. Prodáváte sladkosti? Fajn, lidi si je kupují, protože milujou sladké. Nechtějí jíst sladké? Tak ať se k vám vrátí za měsíc, až dokončí svoji očistnou hubnoucí kůru. Ale nelžete.
#4 Myslete na lidi, sobce nemá nikdo rád
Kolik už jsem přečetla textů od rádoby pisálků. Článek pro vás zněl jako text pro ně. A to před hodně dávnou dobou. Když můžete napsat: „Užijte si prázdniny na Milerově boudě“ nepište: „Milerova bouda se otvírá pro návštěvníky blá blá blá“. Prostě pište jako člověk. Strojená formálnost škodí vám i vašemu byznysu. A ještě vypadáte jako suchar.
#5 Zapomeňte na umělou inteligenci, používejte mozek
Společnost je možná tupější a poddanější než před třiceti lety. Pořád ale nejsme úplně blbý. Když přenecháte tvorbu AI, věřte mi, že se to pozná. Nemluvě o hromadě chyb, který v textu najdete. Pravdou je, že s umělou inteligencí si sestavíte pěknou osnovu. Pak ale koukejte zapnout mozek. Co si neodmakáte, to nemáte. Pokud teda stejně jako dalších 250 rádoby pisálků nechcete znít jako retardovaný robot.
#6 Věřte emocím, lidi nejsou roboti
Takže je koukejte zapojit. Děláte copywriting, protože jste osobití, zajímaví a lidi vás chtějí číst. V opačném případě stačí překliknout ke konkurenci, kde najdete stejně mizernej obsah. Když otupíte a na tohle zapomenete, vyplivnete podprůměrný balast bez duše, který sotva někoho nadchne. Vložte do článků svoje srdce a pocity. I když píšete pro lidi a leckdy i za lidi, nevytvářejte polotovary. Jak mi tehdy opakovala Lucka Zitterbartová, „ať to má kurva koule“!
#7 Nezávoďte, copywriting není sport
Pište pro svoje zákazníky a klienty. Pište, aby se u vás cítili dobře, pište, aby vám důvěřovali, pište, aby se k vám vraceli. Ale nepište, abyste sklízeli ovace a medaile. Spousta lidí to dělá a ukazuje to na jistou prestiž. Rádi se s tím chlubí, protože si pak myslí, že jsou něco extra. Lituji. Co pro jiné znamená všechno, pro mě neznamená nic. Chlubílci s hromadou ocenění mohou psát stejně mizerně, jako začínající copík. Váš výsledek totiž vždycky ovlivňuje vícero faktorů.
#8 Myslete na SEO, ale neničte si jím texty
Pokud budujete svou pozici na příčkách vyhledávačů poctivou a nepřetržitou prací, víte o čem mluvím. SEO je potřeba a je to i zábava. Ale nesmí vám ovládnout myšlenku i účel textu. Jinak stvoříte prapodivný paskvil, který postrádá hlavu i patu, nemá šmrnc a nikdo ho nepřečte. Kromě vyhledávačů. Všeho s mírou. Mrkněte, jak psát pěkné SEO články.