Ačkoli tahle profesní sociální síť patří mezi ty nejužitečnější a nejefektivnější, LinkedIn nevýhody nelze přehlédnout. Proto se dneska mrkneme na to, co vám při budování brandu na LinkedIn zkomplikuje situaci, a jak se s tím co nejlépe popasovat. Tak pojďme na to.
#1 Nestálý algoritmus
LinkedIn algoritmus se mění rychleji než počasí. Než se nadějete, dosah vašich postů je pryč, pravidelní čtenáři u konkurence a vy bez publicity. A to nechcete. Nutno však dodat, že taková je realita.
Co s tím?
Sledujte novinky a snažte se algoritmus pochopit. Když budete vědět, jak pracuje, budete vědět, v čem j problém. Zároveň se však nestaňte otrokem techniky. Pořád platí, že vaše odbornost a kvalita obsahu je důležitější, než rozmary nenasytného korporátu, který chce jenom vaše peníze.
#2 Toxické prostředí
C’est la vie. LinkedIn je byznys síť a základem marketingu 90 % uživatelů je budování brandu. A ten se nejlépe buduje svým úspěchem, vzděláním, teambuildingy, přednáškami, networkingy. Prostě každý na síti se považuje za toho nejlepšího, nejchytřejšího, nejdůležitějšího, nezajímavějšího, nejzábavnějšího. Že doma všichni trůníme na stejný míse už málokomu dochází.
Co s tím?
Nemá smysl se s kýmkoliv hádat nebo soutěžit. Buďte sami sebou a nic si neberte osobně. Arogantní sebestřední rýpalové se najdou vždycky.
#3 Časová náročnost
Abyste něčeho dosáhli, LinkedIn si žádá čas. A čím novější aktualizace algoritmu, tím více toho času je. Není to jen o tom sesmolit obsah a naplánovat ho k publikaci. Abyste uspěli alespoň někde, musíte si rozšiřovat sít o relevantní kontakty, budovat konexe, komentovat, lajkovat a hlavně být vidět. A to už je dřina.
Co s tím?
Mějte plán a strategii. To vám ušetří hodiny času. Výše zmíněným úkolům se sice nijak nevyhnete, ale budete efektivnější.
#4 Nevyžádané zprávy
Nikdy nevíte, co vám přistane ve schránce. Já měla tu kliku, že jsem nikdy nic podobného nemusela řešit. Nicméně vím, že nejedna žena obdržela nejednu fotografii mužského penisu. Hnus. Sexuálnímu obtěžování se nevyhnete ani na profesní síti. Druhou a mnohem častější variantou jsou pak všelijaké nevyžádané a nesmyslné nabídky. Třeba vám nabídnou pájku, konzultaci, půjčku a další nesmysly. Ne každý umí dělat byznys na LinkedIn správně.
Co s tím?
V případě obtěžování ignorovat nebo rovnou nahlásit a blokovat. Nemá smysl diskutovat nebo vysvětlovat. V případně prodeje stačí jen slušně vysvětlit, že jste si nic neobjednali.
#5 Přeplněná síť
Zatímco ještě před pár lety platilo, že pouze 1 % uživatelů sdílí pravidelný a kvalitní obsah, dneska už je toto číslo mnohonásobně vyšší. Na LinkedIn příspívá prakticky každý, kdo má chvilku času a nějakou myšlenku. To však neznamená, že obsah je nekvalitní. Znamená to, že čelíte více „soupeřům“. I když je kvalita obsahu důležitá, algoritmus vás brzo pošle do nenávratných hlubin feedu.
Co s tím?
Nic moc. Buď investujete do jiného marketingové kanálu, nebo to zkousnete a zabojujete.
#6 Falešné profily
LinkedIn nevýhody uzavřu posledním trablem, a tím jsou falešné profily. Při rozšiřování sítě narazíte na řadu takových a za jejich fasádou může stát kdokoli. Některé poznáte hned, jiné vůbec. Falešný profil vás nijak neohrožuje. Jen vám pravděpodobně zaplevelí síť, protože půjde o mrtvý kontakt, který vás nebude ani sledovat, ani číst.
Co s tím?
Řiďte se obecnými pravidly, a přidávejte si do sítě kontakty s fotkou, s celým jménem, pečlivě si prohlédněte profil dotyčné osoby a mrkněte na společná spojení. Pak teprve zvažte, jestli je osoba ta pravá pro vaši síť spojení.
Proč na LinkedIn i tak zůstat?
Ať LinkedIn nevýhody vyčnívají sebevíc, jsou tu fakta, která nelze přehlížet. Podle Ranktracker totiž…
- 93 % B2B marketérů využívá LinkedIn.
- Prezentují se tu uživatelé z více než 200 zemí.
- 16 % uživatelů navštěvuje LinkedIn denně.
- Najdete tu přes 58 milionů značek.
- 57 % uchazečů o zaměstnání nachází novou práci skrze LinkedIn.
- Novou práci díky LinkedIn získá každou minutu osm lidí.
- 67 % personalistů dává přednost uchazečům z LinkedIn.
Z toho plyne, že ať už se chcete prosadit se svou firmou, značkou nebo projektem, jste tu správně. Ať už hledáte nové kolegy, zaměstnance nebo práci, jste tu správně. Ať už potřebujete vylepšit svůj brand, zviditelnit své služby nebo získat klienty, jste tu správně.