Děláte co můžete, ale marketing nefunguje? Zapomeňte na léty omleté „funkční“ rady, jakože máte špatnou cílovku, nevhodný kanál nebo nefunkční strategii. Důvod je možná prostší, než si možná myslíte. Připravila jsem pro vás čtyři důvody, proč vám obsah nepřináší to, co byste si přáli.
#1 Jsem člověk
Necháváte všechno na umělé inteligenci, aniž byste změnili jedinou čárku? Píšete jako stroj bez jakýchkoli emocí? Zvracíte slova jako naučný slovník? Nedivte se, že vám to nikdo nežere. Jsme bytosti s duší, city a touhami. Pokud na to zapomínáte, marketing nefunguje. Z vašich textů musí proudit emoce, které přitáhnou lidi. Jak ukazuje studie Ipsos z roku 2021, psychologie v marketingu ovlivňuje chování zákazníků.
#2 Jsem trendy
S výše zmíněným bodem souvisí fakt, že jít s dobou máme zakořeněné hluboko v nitru. Kdybyste nešli s dobou, nezapadáte. Což by ještě před pár stovkami let znamenalo smrt. Geneticky vzato, být trendy je otázka života a smrti. Nebrnkáte na tuhle strunu? Pak jen tak někoho k akci nepodnítíte. Znáte to, jak nejde o život, jde o… Důkazem nám může být třeba studie od Ecommerce Bridge z roku 2019, která zkoumala dopad kultury na spotřebitelské preference a chování.
#3 Jsem někdo
Další level tvoří vůdci stáda, kápa, macho týpci, alfa samci smečky. Ti, kdo za žádnou cenu nebudou stejní jako ostatní. Jsou totiž Někdo. Nedáváte svým zákazníkům pocit výjimečnosti, že i oni mohou být alfou, šéfem svého života? Pak vám to fungovat nebude. Průměrnosti už bylo dost. Další opravdu není potřeba. Výzkumy dokazují, že lidé nakupují produkty a služby, které odpovídají jejich sociálnímu postavení.
#4 Jsem zvíře
Už jsem na to lehce kápla ve dvojce. Zvířecí pudy máme hluboko v sobě od pradávna. Touha po přežití, bezpečí a reprodukci mají hluboký vliv na lidské chování a rozhodování. Proto se snažte takové pudy a instinkty maximálně roznítit. Jinak. Rozpalte svoje zákazníky. Rozohněte je. Zvedněte je ze židle. Proč? Ačkoli ze zcela zjevných důvodů nejsem fanouškem takových kampaní ani institucí, funguje to. Stačí se podívat na covidovou aféru, rozkvět pojišťovnictví a miliardový farmaceutický byznys. Anebo, chcete-li, porno průmysl a podobné prasácké reklamy.
Co s tím vším udělat?
Projděte svoje kampaně, texty, obsah a strategii. Zeptejte se sami sebe, jestli váš marketing vzbuzuje:
- bouřlivé emoce,
- nezkrotnou touhu,
- pocit výjimečnosti,
- hluboké instinktivní pnutí.
Pokud ne, napravte to. Uvidíte, že se vaše návštěvnost, obraty i zakázky zvýší.
Nevíte, kudy do toho nebo co je špatně? Jsem tu pro vás a ráda na váš obsah mrknu. Najdu chyby a napravím je.
Napište si o nové texty
Není nač čekat! Pusťme do práce.