Přeskočit na obsah

Udržitelnost je jen byznys

Jak už to tak bývá, ani kuře nehrabe zadarmo. Snad jste si nemysleli, že současný trend zvaný udržitelnost je nějaké dobrodiní pocházející z hlav těch našich vládců trůnu?! Jak z toho něco nekápne, nemá to smysl. To je jednou jasný.

Možná proto vás současný marketing nabádá, abyste vyhodili všechno, co máte doma, a nahradili to udržitelnější variantou. Otázku „Kam s ním“ už zjevně řešit nemusíte, protože až se zbavíte toho všeho, budete ti eko lidi. A to je cool, že jo? Až na to, že vaše ne-eko věci se budou rozkládat ještě za dob vašich prapravnoučat.

Je taky záhodno, abyste si pořídili elektroauto. Ty smogy jsou prej strašná věc! A ty nuly na cenovce… No, být cool a eko přece něco stojí, ale to dáte! Vždyť už vám k tomu všude budujou ty dálnice a nabíjecí stanice. A že vám baterky do vaší káry snů vezou až z čínské továrny, kde pracují malé děti, to můžete velkoryse přehlídnout.

Udržitelnost samozřejmě zahrnuje taky to správný eko oblečení. Je až s podivem kolik fastfashion krámků se ověnčilo visačkami „eco collection“ nebo „recycled polyester“. Jenom už vám neřekli, že na recyklaci polyesteru spotřebujete nejvíc elektřiny a taky vody, protože se ty mašiny musej něčím chladit. A taky tam pracujou malý děti. Ups.

Pak už zbývá jen to plané plkání všech, co si přečetli poslední zprávy na Seznamu a mají pocit, že k ekologii mají co říct, zatímco jezdí svým plnotučným fárem nebo elektrokárou, mají na sobě hadříky velkých návrhářů a srkají espresso, které jim připravili studenti na brigádě v nóbl restauraci.

Až přijde skutečný eko boom, o kterém se tu jen žvaní, vrátíme se zpátky ke svým předkům. To jest koňům a motykám zdar!

Chci se podělit o názor

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *